Η ανάδειξη της οικολογίας σε μείζον ζήτημα είναι στοιχείο της καπιταλιστικής κοινωνίας και πιο συγκεκριμένα της ύστερης καπιταλιστικής κοινωνίας των Δυτικών χωρών. Προφανώς οι κλασικοί του μαρξισμού δεν έχουν παρουσιάσει κάποια ανάλυση του ζητήματος χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε μια απόπειρα.
Θα το προσεγγίσουμε μέσα από το ζήτημα του τρόπου παραγωγής (δηλαδή των μαζικών, βιομηχανοποιημένων μέσων παραγωγής) σε συνδυασμό με τις σχέσεις παραγωγής και κυρίως τις σχέσεις εμπορευματικής παραγωγής που έχουν οδηγήσει στο μονοπωλιακό καπιταλισμό.
Αρχικά είναι προφανές ότι η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων κατά τον 17ο και 18ο αιώνα έθεσαν τις βάσεις ώστε για πρώτη φορά στην ιστορία ο άνθρωπος να μπορεί να επιδράσει στη φύση καθοριστικά και σε μεγάλη κλίμακα. Εδώ βέβαια πρέπει να προστεθεί ότι ήταν αυτή ακριβώς η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων που μας επέτρεψε αργότερα να μελετήσουμε τις κλιματικές αλλαγές, να εμβαθύνουμε τις γνώσεις μας στα φυσικά φαινόμενα και εν τέλει να συνειδητοποιήσουμε την ευθύνη μας. Συνεπώς, το οικολογικό κίνημα δεν θα είχε ποτέ γεννηθεί αν δεν είχε προηγηθεί αυτή η τεχνολογική πρόοδος. Με βάση αυτά, σκέφτομαι ότι το οικολογικό πρόβλημα είναι πρωτίστως (αλλά όχι μονάχα) τεχνολογικό με την έννοια ότι την ολοκληρωτική λύση του (αν αυτή βρεθεί ποτέ) θα τη δώσει η τεχνολογία και όχι η κοινωνική ευαισθητοποίηση.
Από εκεί και έπειτα θα ήταν στείρα τεχνοκρατική αντίληψη να μείνουμε στο τεχνολογικό κομμάτι του τρόπου παραγωγής, το οποίο δεν υπάρχει στο κενό αλλά συνδέεται άμεσα με ορισμένες σχέσεις παραγωγής. Έτσι, η μαζική, βιομηχανοποιημένη παραγωγή συνδέθηκε με τη μισθωτή εκμετάλλευση και με το σύστημα κυκλοφορίας της ελεύθερης αγοράς, το οποίο ενίσχυσε το συγκεκριμένο τρόπο παραγωγής και εξασφάλισε την εξάπλωση του. Πράγματι, η ανύψωση του καπιταλισμού στο ιμπεριαλιστικό του στάδιο του ενίσχυσε την παγκόσμια διάδοση των παραγωγικών δυνάμεων, ισοπεδώνοντας τους παλαιότερους τρόπους παραγωγής. Συνεπώς, δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις παραγωγικές δυνάμεις σαν αυτόνομη δύναμη που εξελίσσεται μόνη της αλλά πρέπει να τις αντιμετωπίσουμε συνδεδεμένες με το εκάστοτε ταξικό υπόβαθρο. Σε αυτό το πλαίσιο, δεν μπορεί παρά να φανεί αστείο το πολιτικό πρόταγμα για «πράσινη» ελεύθερη αγορά, χαρακτηριστικό όλων των «οικολογικών» κομμάτων ανά την Ευρώπη, χωρίς να εξαιρούνται οι «δικοί μας» Οικολόγοι Πράσινοι του Τρεμόπουλου.
Το ζητούμενο είναι ότι όση επιτυχία κι αν έχει η ανάπτυξη της οικολογικής συνείδησης της κοινωνίας, το πρόβλημα στην ουσία του θα παραμένει όσο διατηρείται η συγκεκριμένη οργάνωση των όρων της παραγωγής. Σε σχέση με αυτό, είναι ευρέως διαδεδομένη η ψευδαίσθηση ότι διάφοροι διεθνείς οργανισμοί με ενισχυμένες αρμοδιότητες (βλέπε Ε.Ε., ΟΗΕ) μπορούν να επιβάλλουν όρους οικολογικού σχεδιασμού στην εκ φύσεως άναρχη καπιταλιστική παραγωγή. Κάτι τέτοιο αποτελεί αυταπάτη γιατί εξ υπονοεί ότι οι οργανισμοί λειτουργούν «πάνω» από την κοινωνία προς όφελος της. Φυσικά, οι οργανισμοί αυτοί αποτελούν πεδία ταξικής πάλης που συνδέονται άμεσα με τους εκάστοτε συσχετισμούς είτε μεταξύ αστικής και εργατικής τάξης είτε μεταξύ των διαφορών μερίδων της άρχουσας τάξης. Έτσι, οι ίδιοι οι μηχανισμοί οργανώνονται (και αναδιοργανώνονται) με βάση τις ταξικές αντιπαραθέσεις και τελικώς , καθώς υπάρχει άρχουσα τάξη, καταλήγουν να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις της. Βεβαίως, διατηρούν μια περιορισμένη αυτονομία ενώ παράλληλα δέχονται τις επιδράσεις όλων των υπαρχουσών αντιθέσεων και φυσικά τις επιδράσεις της κύριας αντίθεσης μεταξύ βιομηχανικού κεφαλαίου και προλεταριάτου.
Σε κάθε περίπτωση όμως, αποτελούν αστικούς μηχανισμούς, δηλαδή δεν είναι απλά «εργαλεία» που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν οι εργαζόμενοι (σε περίπτωση αλλαγής των συσχετισμών) για να αμφισβητήσουν ευθέως τα καπιταλιστικά συμφέροντα. Συνεπώς, δεν μπορούν να αξιοποιηθούν για τη ριζική μετατροπή των σχέσεων παραγωγής και τη συνεπακόλουθη αλλαγή στην πορεία ανάπτυξης (και αξιοποίησης) των παραγωγικών δυνάμεων.
Καταλήγουμε, ότι η ουσιαστική λύση του οικολογικού προβλήματος έγκειται στην ολοκληρωτικά διαφορετική λειτουργία των παραγωγικών δυνάμεων μέσα από την αξιοποίηση της τεχνολογικής ανάπτυξης. Προκειμένου όμως η ανθρωπότητα να απελευθερώσει σε αυτή την κατεύθυνση τις παραγωγικές δυνάμεις της πρέπει πρώτα να ελευθερωθεί η ίδια από τις σημερινές σχέσεις παραγωγής, τις βασιζόμενες στην εκμετάλλευση της παραγωγικής πλειοψηφίας του πληθυσμού από μια οικτρή μειοψηφία.
Πρέπει να απελευθερωθεί από τις κρίσεις υπερπαραγωγής που την ταλανίζουν σήμερα και θα την ταλανίζουν όσο παραμένει στο «βασίλειο της τυφλής αναγκαιότητας» όπως χαρακτηρίζει ο Ένγκελς τις εκμεταλλευτικές σχέσεις παραγωγής.
Η λύση βρίσκεται στη ριζοσπαστική οικολογία και την κοινωνική απελευθέρωση και όχι στην οικολογία του «καναπέ» και της δημοσκοπικής φούσκας
Το σεξ ανά τους αιώνες
Πριν από 2 εβδομάδες
9 σχόλια:
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΕΙΜΕΝΟ
• Θέλω να εκφράσω την αντίθεσή μου σε απόψεις του συγγραφέα,όπως το ότι < η ανάδειξη της οικολογίας σε μείζον ζήτημα είναι στοιχείο της καπιταλιστικής κοινωνίας > ,στο ότι τη λύση θα τη δώσει μόνο < η τεχνολογία και όχι η κοινωνική ευαισθητοποίηση >. Μου θυμίζει επιχείρημα του ΚΚΕ ότι η έντονη λαϊκή αντίδραση έστω και σε μικρό βαθμό, δε έχει αποτελέσματα ότι πρέπει να έχουμε την πανεθνική συγκατάθεση για να προχωρήσουμε πρακτικά (και στη προκειμένη περίπτωση τη παγκόσμια συγκατάθεση της πλειοψηφίας). Απ’ ότι γνωρίζουμε όμως χωρίς τη κοινωνική ευαισθητοποίηση και επαγρύπνηση τίποτα δε μπορεί να επιτευχθεί, ούτε βέβαια και η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου.
• Αν μου επιτρέπετε δεν θα πρέπει να στέκεστε μόνο στην ΑΘΗΝΑ , η επαρχία έχει σοβαρότατα προβλήματα, τα οποία μπορούν να επιλυθούν μόνο με ισχυρές πιέσεις στις τοπικές αρχές. Δε ζητάμε τη διαμεσολάβηση του Ευρωπαϊκού (ή άλλου) δικαστηρίου για τη καταπολέμηση καθημερινών μας προβλημάτων, μπορούμε να διεκδικήσουμε.
• Παράλληλα δε πιστεύω ότι η < μισθωτή εκμετάλλευση > (που πραγματικά υπάρχει και συμφωνώ μαζί σας) έχει να κάνει με τα σύγχρονα οικολογικά προβλήματα (τοπικά ή παγκόσμια).
• Οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουν δεχτεί πολύ λάσπη.. αρχικά θυμίζω ότι είχαν χαρακτηριστεί δεξιοί αλλά και πολλά ειπώθηκαν και για την υποτιθεμένη μηδενική τους περιβαλλοντική δράση.. έτσι φαίνεται ότι δεν έχει γίνει γνωστά σε αυτούς τα αποτελέσματα των συνεδρίων του κινήματος πολύ νωρίτερα από τη δημιουργία σοβαρού ερείσματος στη κοινωνία.
• Αναρωτιέμαι επίσης πάνω στο κείμενό σας τι μπορεί να φρενάρει τη πρωτόγνωρη οικολογική καταστροφή που ζούμε, μια ανάπτυξη στο πρότυπο του κομμουνισμού ή μια ανάπτυξη βασιζόμενη στην εκμετάλλευση της παραγωγής από τη παραγωγική πλειοψηφία???
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ:
• Αφού το blog σας λέγεται < επαναστατική αλήθεια > δεν θα έπρεπε πραγματικά να είναι πιο αντικειμενικό? Οι πρωτόγνωρες επιθέσεις σε οικολογικά κινήματα θα έπρεπε να τουλάχιστον (αν δεν σας ενδιαφέρει η επαρχία) να γίνονται υπό άλλο πρίσμα (π.χ. του αποπροσανατολισμού) και όχι των συνομοσιολογικών τακτικών. Μου θυμίζει επιχείρημα του ΚΚΕ το οποίο αντί να εστιάσει την αντιπολίτευσή του στα δυο μεγάλα κόμματα βάλλει εναντίον τρίτων δυνάμεων με μεγαλύτερο μένος…) Συχνά μοιάζετε με αυτούς τους ομίλους που παραπληροφορούν ( και που στη λειτουργία τους προφανώς αντιδράτε)
• Η λανθασμένη κατά τη γνώμη μου αθηναϊκό-κεντρική σας θεώρηση πιστεύω ότι έχει να κάνει με την ελλιπή σας ενημέρωση για τα περιβαλλοντικά προβλήματα της επαρχίας μας, γιατί καλά όλ’ αυτά : {< η ανύψωση του καπιταλισμού στο ιμπεριαλιστικό του στάδιο του ενίσχυσε την παγκόσμια διάδοση των παραγωγικών δυνάμεων, ισοπεδώνοντας τους παλαιότερους τρόπους παραγωγής. > ,και οι μηδενιστικές σας απόψεις: < η ψευδαίσθηση ότι οι διάφοροι διεθνείς οργανισμοί με ενισχυμένες αρμοδιότητες (βλέπε Ε.Ε., ΟΗΕ) μπορούν να επιβάλλουν όρους οικολογικού σχεδιασμού >} ΑΛΛΑ τα εργοστάσια της ΔΕΗ που καίνε λιθάνθρακα και τα δύο εκ των οποίων είναι στις 5 πιο ρυπογόνες επιχειρήσεις στην Ευρώπη δεν είναι στην όμορφη ΑΘΗΝΑ σας, ΑΛΛΑ κυρίως φαίνεται ότι οι θάνατοι των συγχωριανών σου κατά 60% από καρκίνο είναι αρκετά μακριά από την ΑΘΗΝΑ για να τα προσέξετε. ΔΕΝ ΖΗΤΑΜΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΟΥΜΕ….
• ΜΗΝ επηρεάζετε τους ψηφοφόρους χωρίς πρώτα να έχετε διαβάσει τα βασικά για αυτούς που κατηγορείτε!! Ας διαβάσετε επιτέλους το καταστατικό των Ο.Π. στο οποίο υπάρχουν βασικές αρχές για να μην εξελιχθεί σε ένα κόμμα σαν τα άλλα. Κατηγορήθηκαν ως δεξιοί αφού πρώτα είχαν εξεδώσει το : Ψήφισμα για την Παιδεία και την καταστολή της φοιτητικής διαδήλωσης έναν πραγματικό καταπέλτη για την κυβέρνηση.
• Αναφέρετε ότι < Η λύση βρίσκεται στη ριζοσπαστική οικολογία και την κοινωνική απελευθέρωση και όχι στην οικολογία του < καναπέ > και της δημοσκοπικής φούσκας >!!! ((Εδώ στη πραγματικότητα έχουμε άλλο ένα ψευτοδίλημμα)). Όμως πιο καλοκαίρι δεν θα έχουμε φονικές πυρκαγιές?? , πότε το Sea Diamond θα βγεί από τη θάλασσα και δεν θα τρώνε μολυσμένα ψάρια οι κάτοικοι της Σαντορίνης και δεν θα αναγκάζονται να φέρνουν από άλλα νησιά??, ώσπου να λειτουργήσουν διαφορετικά οι παραγωγικές δυνάμεις…???? ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ μια ισχυρή οικολογική αντιπολίτευση ,οι Ο.Π. δεν παρουσιάζονται ως οικολόγοι φονταμεταλιστές αλλά ως μια καινούρια δύναμη αλλαγής του πολιτικού σκηνικού σίγουρα διαφορετική από τα δυτικά πράσινα κόμματα ( αλίμονο , μιλάμε για ανεξάρτητο κόμμα)(όσο για τη συμμετοχή τους στην Ε. Ομάδα Πρασίνων είναι αναπόφευκτη για τη δημιουργία ενός μετώπου, και ομολογώ όχι περισσότερο αναγκαία από τη κάθοδο ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ στο ίδιο Ε. Κόμμα της Ενωτικής Αριστεράς). ΑΞΙΖΕΙ να τους ΔΟΚΙΜΑΣΟΥΜΕ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Πώς φαίνεται ότι δεν μπήκατε ούτε στο ελάχιστο στο πνεύμα του κειμένου...
Πρώτα απο όλα το ότι "η ανάδειξη της οικολογίας σε μείζον ζήτημα είναι στοιχείο της καπιταλιστικής κοινωνίας" είναι προφανές και μου κάνει εντύπωση η διαφωνία σας.
Η φεουδαρχική ή παλαιοτέρη μορφή παραγωγής προκάλεσε οικολογικά ζητήματα? τρύπες του όζοντος εμφανίζονται το μεσαίωνα? Τι να συζητάμε τώρα?
Δεύτερον , μη διαστρεβλώνετε ότι γράφω, είπα ότι η ολική λύση του οικολογικού θα έρθει πρωτίστως από την τεχνολογία χωρίς να μηδενίζω τη σημασία της κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Απλά γράφω σε τι κατεύθυνση θεωρώ οτι αυτή η ευαισθητοποίηση μπορεί να γίνει καθοριστική
Τρίτον, που είδατε την αθηνοκεντρική προσέγγιση? στην επαρχία έχετε άλλο τρόπο παραγωγής και άλλες σχέσεις?? δεν ρυπαίνετε?
Τέταρτον, ''δε πιστεύω ότι η μισθωτή εκμετάλλευση έχει να κάνει με τα σύγχρονα οικολογικά προβλήματα ''. Πάνω σε αυτό τι να πω...
Η βιομηχανοποιημένη παραγωγή γεννήθηκε στο κενό; Η άναρχη καπιταλιστική παραγωγή που γεννά κρίσεις δεν σχετίζεται με την οικολογία;; Αρα σύμφωνα με εσάς η τεχνολογική ανάπτυξη και αξιοποίηση αυτής είναι μια αυτόνομη δύναμη μες την ανθρώπινη ιστορία η οποία δεν επηρεάζεται απο τις κοινωνικές σχέσεις...
Πέμπτο, δεν κάνω καμία επίθεση στα οικολογικά κινήματα ούτε συνομοσιολογώ. Νομίζω ότι απλά βλέπετε ότι εσείς θέλετε να δείτε.
Αναφέρετε κάποια σημαντικά επιμέρους προβλήματα λες και εγώ προέτρεψα τον κόσμο να μην αγωνιστεί για την καθημερινότητα του. Απλά θεωρώ ότι αυτό δεν πρέπει να γίνεται στο κενό αλλά σε μια ορισμένη κατεύθυνση. Τα προβλήματα που αναφέρεται θα πάψουν να υπάρχουν όταν η κοινωνία αξιοποιήσει σχεδιασμένα (στα πρότυπα του πραγματικού σοσιαλισμού) τις παραγωγικές δυνάμεις.
Μέχρι την ολοκληρωτική νίκη και την κοινωνική απελευθέρωση, οι προσωρινές νίκες βρίσκονται με τους αγώνες της ριζοσπαστικής οικολογίας.
Μιας και μιλήσατε για οικολογικά κινήματα, σας παρακαλώ να μου εξηγήσει καποιος τι σχέση έχουν οι οικολόγοι πράσινοι με αυτά...
Πού ήταν στο βοτανικό?
Πού ήταν στα διάφορα πάρκα που ισοπέδωνε ο κακλαμάνης;; Η τελευταία αναρχική γκρούπα των εξαρχείων έχει μακράν μεγαλύτερη οικολογική δράση απο τους οικολόγους του καναπέ όπως τους χαρακτήρισα και επιμένω σε αυτό.
Ολοι διεκδικούμε κάτι καλύτερο, με την εξαίρεση ότι εμείς το διεκδικούμε σε ένα ευρύτερο μέτωπο αντιπαράθεσης και με σοβαρά οικολογικά-πολιτικά προτάγματα και όχι με τις απολιτικ-οπορτουνιστικές λογικές του τρεμόπουλου.
Λέτε ότι είναι αναγκαία η κάθοδος με την ομάδα των ευρωπαίων οικολόγων. Αν θεωρείτε αναγκαία για την οικολογία, τη συμπόρευση με το νατο και τις ευρωενωσιακές πολιτικές (γιατί πολιτική δεν είναι μόνο η οικολογία) ξανασκεφτείτε το. Οσο ο τρεμόπουλος θα στηρίζει τον ιμπεριαλισμό και το φόρτωμα της κρίσης στους εργαζόμενους, αφήστε μας στον ουσιαστικό-ταξικό αγώνα μας για την οικολογία
Αλίμονο αν οι τρύπες του όζοντος αποτελούσαν το κυρίαρχο οικολογικό πρόβλημα.. από ‘κει φαίνεται η αθηνοκεντρική σας λογική.. υπάρχουν και άλλα σοβαρότερα προβλήματα όπως ο Ασωπός και ο Αχελώος που απειλούν τους τόπους μας. Σας πληροφορώ ότι: ΟΧΙ η επαρχία δεν έχει άλλο τρόπο παραγωγής και άλλες σχέσεις . Εννοούσα ότι τα προβλήματα της επαρχίας είναι πιο σημαντικά από το πάρκινγκ του Κακλαμάνη.. εδώ πεθαίνει κόσμος.
Προφανώς αφού νομίζετε ότι η τεχνολογία είναι πανάκεια τότε και η βιομηχανοποιημένη παραγωγή δεν θα αποτελεί πρόβλημα.. (πράγμα το οποίο δε κατανοώ).
Επίσης προτείνετε ως λύση: < τα προβλήματα που αναφέρεται θα πάψουν να υπάρχουν όταν η κοινωνία αξιοποιήσει σχεδιασμένα (στα πρότυπα του πραγματικού σοσιαλισμού) τις παραγωγικές δυνάμεις. > . Αυτό μπορούμε να το προτείνουμε είναι μια καλή και άμεση λύση για το πρόβλημά μας.
Όσο για την δράση τους σας έχω απαντήσει ήδη ΔΕΝ είστε ενημερωμένος για τις ενέργειες τους στην επαρχία και τη βοήθεια που παρέχει σε τοπικές κοινωνίες και Μ.Κ.Ο.. Οι γκρούπες των Εξαρχείων έχουν φοβερή δράση αναλαμβάνοντας κατάληψη ενός οικοπέδου με βάρδιες ΜΠΡΑΒΟ … ΔΕΝ έχετε ενημερωθεί για το τι συμβαίνει εκτός της ΑΘΗΝΑΣ και αυτό δεν το χρεώνω σε εσάς.. < η τελευταία αναρχική γκρούπα των Εξαρχείων έχει μακράν μεγαλύτερη οικολογική δράση από τους οικολόγους του καναπέ > τότε η ίδια ας στεκόταν αρωγός στις προσπάθειές μας και εκτός της ΑΘΗΝΑΣ παρολ’αυτά είμαι σίγουρος ότι μπερδεύουν τη Τρίπολη με τα Τρίκαλα… και τα σημαντικά προβλήματά τους.
Τέλος δεν υποστήριξε κανείς το ΝΑΤΟ και παρακαλώ να μου το αποδείξετε αν έχετε τέτοια στοιχεία. < εμείς το διεκδικούμε σε ένα ευρύτερο μέτωπο αντιπαράθεσης > Ποιοι εσείς?? και ποιος σας είπε ότι εγώ θα περιμένω μέχρι την ανατροπή όλου του συστήματος,. δεν υποστηρίζω το αλάθητο των Ο.Π. . Εγώ δεν πιστεύω πάντως ότι το πάρκινγκ αντί της δημιουργίας πάρκου 200τ.μ. είναι (καν σοβαρό) οικολογικό πρόβλημα
Αν εσείς εννοείτε αυτό < ουσιαστικό-ταξικό αγώνα μας για την οικολογία >, τότε οι ιδέες μας δεν συμπίπτουν.
Σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που είχα να ξεθυμάνω και που έχουμε αυτή τη συζήτηση.. άσχετα αν δεν είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη. Μάριος, Τρίπολη.
Υ.Γ.< "η ανάδειξη της οικολογίας σε μείζον ζήτημα είναι στοιχείο της καπιταλιστικής κοινωνίας" είναι προφανές >. Συνεχίζω να μην το πιστεύω αυτό για τον απλούστατο λόγο οτι ακόμα και με κομμουνιστικό τρόπο ανάπτυξης η παραγωγή είναι αναπόφευκτη οπότε η περίπτωση μόλυνσης σίγουρη. Στο παρελθόν δεν ήταν τόσο επιβαρυμένο το περιβάλλον και γι’αυτό μόνο τοπικά προβλήματα προκάλεσαν η βιομηχανική επανάσταση στην Αγγλία και η ξέφρενη παραγωγή στην Ε.Σ.Σ.Δ. τώρα όμως η παγκόσμια ισορροπία έχει φτάσει στα όριά της από τις χιλίαδες ξέφρενες τοπικές παραγωγές. Ότι τύπο κοινωνίας και να είχαμε τώρα θα έπρεπε να ξεπεράσουμε το πρόβλημα αυτό. ΔΕΝ είναι η γνωστή κρίση για να την πληρώσουν οι καπιταλιστές είναι κάτι πολύ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ
Επιμένετε με την αθηνοκεντρική λογική μου, λες και τα προβλήματα της επαρχίας εμπίπτουν σε άλλους κοινωνικοοικονομικούς σχηματισμούς.
Δεν υποβάθμισα τα προβλήματα της επαρχίας αλλά τα ζητήματα του ασωπού ή της τρίπολης δεν καταλαβαίνω γιατί δεν εμπίπτουν σε αυτή τη γραμμή λύσης. Αντίθετα το ότι είναι πιο σοβαρά προτάσσει ακόμα μεγαλύτερη την ανάγκη ενός ριζοσπαστικού αγώνα
Επιμένω ότι δεν έχετε πιάσει το πνεύμα του κειμένου, καθώς νομίζετε ότι κατ'εμέ η τεχνολογία είναι πανάκεια. Η τεχνολογία δεν είναι ουδέτερη, η αξιοποίηση της αποτελεί πεδίο ταξικής αντιπαράθεσης και εκεί πρέπει να στραφεί κάθε άνθρωπος(όπως εσείς) με πραγματικη οικολογική συνείδηση.
Οι γκρούπες των εξαρχείων αυτά μπορούν αυτά κάνουν, τους οικολόγους δεν είδα πουθενά, επιμένω (έστω στην αθηνοκεντρική μου προσέγγιση)
Οταν γράφω ''η ανάδειξη της οικολογίας σε μείζον ζήτημα είναι στοιχείο της καπιταλιστικής κοινωνίας" είναι προφανές'' εννοώ ότι πρωτοεμφανίζεται στις καπιταλιστικές, μαζικής παραγωγής κοινωνίες. Το ότι θα μας ταλανίζει σε κάθε κοινωνία με μαζική παραγωγή είναι επίσης προφανές.
Τζάμπα η διαφωνία μας εδώ.
< εμείς το διεκδικούμε σε ένα ευρύτερο μέτωπο αντιπαράθεσης > Ποιοι εσείς?? και ποιος σας είπε ότι εγώ θα περιμένω μέχρι την ανατροπή όλου του συστήματος
Το ''εμείς'' ήταν όντως ασαφές, αναφέρομαι στο χώρο της ριζοσπαστικής αριστεράς όπου και ανήκω.
Και κανείς δεν σας ζήτησε να περιμένετε την ανατροπή. Αγώνες υπάρχουν στο σήμερα, προκειμένου όμως να είναι νικηφόροι και να μη γίνονται δεκανίκι του ρυπογόνου συστήματος χρειάζονται σαφή πολιτικό-ταξίκό προσανατολισμό που δεν έχουν οι οικολόγοι πράσινοι.
Για το νατο που είπατε, μπορείτε να δείτε τι κάνουν οι οικολόγοι πράσινοι στη γερμανία και συνολικότερα τη στάση που τηρεί η ευρωομάδα τους σε τέτοια ζητήματα.
Γενικότερα θεωρώ ότι η οικολόγια μόνη της δεν αποτελεί σοβαρό πολιτικό πρόταγμα, πχ σήμερα ζούμε σε περίοδο κρίσης, τι θα πουν οι οικολόγοι στον μονιμα άνεργο, στον απολυμένο, στον εργαζόμενο υπο καθεστώς ομηρίας??
Αλήθεια αγαπητέ Alessandro για το γεγονός οτι η μεγαλύτερη ρυπογόνος χώρα στον κόσμο δεν είναι πλέον καπιταλιστική αλλά κομμουνιστική, βλέπε Κίνα, τι έχεις να πεις??? Επίσης, το Σταλινικό θαύμα!!!, της εκβιομηχάνισης της Ρωσίας, ήταν άκρως ρυπογόνο, ραδιενεργό και θανατηφόρο, πρωτίστως για τους ίδιους τους Ρώσους. Τα κείμενα σας δείχνουν νεαρό σχετικά άτομο που έχει ασχοληθεί με τα θέματα μόνο μέσα από τη θεωρία δηλ. τα βιβλία και δεν έχει ιδέα από την ιστορική πραγματικότητα. Αγαπητέ μου φίλε αν θέλεις πραγματικά να αποκτήσεις άποψη γύρω από κάποια θέματα καλά θα κάνεις να κοιτάς και άλλα αναγνώσματα έστω και αν είναι αντίθετα των κομμουνιστικών σου ιδεών. Γιαυτό μη διαβάζεις μονόπλευρα. Πρωτεύον είναι η ζωή στο σύνολό της και να βρουμε τρόπους που θα την καλλιτερεύσουν από όπου και αν προέρχονται αυτοί.
Το προηγούμενο σχόλιο έγινε από άλλον Ανώνυμο! Ας πούμε Ανώνυμο-α.
Ε καλα, μην τρελαθουμε τωρα, για την Κινα μονο ως αυτοχαρακτηρισμος ισχυει το 'κομμουνιστικη'.
Ο κομμουνισμος δεν μιλαει επισης και για βιαιη καταστολη των κοινωνικων αγωνων, όπως αυτη της οποιας η επαιτειος ειναι σημερα, οπου το 'κομμουνιστικο' καθεστως της Κινας διεταξε το στρατο να ανοιξει πυρ στην πλατεια Τιεν-Αν-Μεν. Ο κομμουνισμος δεν μιλαει επίσης και για στρατοπεδα συγκεντρωσης, οπως τα γκουλαγκ του Σταλιν.
Τα κακεκτυπα της δικτατοριας του προλεταριατου, οι καταχρησεις εξουσιας δεν ειναι αυτες που χαρακτηριζουν την κομμουνιστικη προσεγγιση.
Μπορω να σε διαβεβαιωσω ανωνυμε-α-, οτι εχουμε επαφη με την ιστορικη πραγματικοτητα. Αλλα το θεμα που τιθεται ειναι η ολοκληρωτικη λυση του οικολογικου ζητηματος κι οτι αυτη θα επελθει μεσα απο την εφαρμογη του σοσιαλιστικου μοντελου διαχειρησης της παραγωγηςκαι της τεχνολογιας.
το ότι δεν πρέπει να διαβάζουμε μονόπλευρα είναι απόλυτα σωστό και το εφαρμόζω
Απο εκεί και έπειτα φάνηκε απο το ποστ σου ποιος δεν έχει καμία επαφή με την ιστορική πραγματικότητα.
Προφανώς, κρίνεις (όπως και πολλοί άλλοι) μόνο κατ'όνομα έναν κοινωνικό σχηματισμό. Ετσι αφού το κινεζικό κράτο δηλώνει κομμουνιστικό, ε υποθέτεις ότι η κίνα θα είναι κομμουνιστική.
Μιλάμε για τη σημερινή κίνα που έχει προχωρήσει στο μονοπωλιακό καπιταλισμό και έρχεται και αγοράζει τα ελληνικά λιμάνια. Από την άλλη μιας και ο σταλιν ανακύρηξε το γραφειοκρατικό τέρας του σοσιαλισμό, το ονομάζουμε και εμείς σοσιαλισμό προκειμένου να μπορούμε να εκτοξεύουμε΄εύκολα κατηγορίες.
Η επαφή με την ιστορική πραγματικότητα που έλεγες...
Δημοσίευση σχολίου